Уншиж байна ...
Зураг
Зураг
ХУУЧИРСАН МЭДЭЭ: 2019/08/12-НД НИЙТЛЭГДСЭН

I эмнэлэг бүх төрлийн үзлэг шинжилгээний цагийг утсаар, зарим кабинет онлайнаар захиалга авч байна

Г.Өлзийхутаг, iKon.mn
2019 оны 8 сарын 12
iKon.MN
 

Улсын эмнэлэгийн уртаас урт дараалал иргэдийн уур бухимдлыг төрүүлсээр удаж байна.

Бид энэхүү нөхцөл байдлыг сурвалжлахаар өнгөрсөн Баасан гарагт хамгийн их ачаалалтай байдаг гэгдэх Улсын нэгдүгээр төв эмнэлгийг зорьсон юм.

Биднийг очиход хүлээлгийн танхимд сууж байсан хүмүүс өнөөдрийн хувьд хүлээлт бага, цөөн хүн байгааг хэлж байв.

Тиймээс зарим иргэнээс Улсын эмнэлгийн үйлчилгээ болон дугаар дарааллын талаарх бодлыг нь сонссон юм.

Иргэн Я.Даариймаа "Өнөөдөр ачаалал бараг байхгүй байна. Би шууд ирээд л цагаа авчихлаа. Гэхдээ ер нь миний хувьд улсын эмнэлгүүдэд урт дарааллыг хүлээж цаг үрж байхаар үнэтэй ч гэсэн хувийн эмнэлэгт үзүүлсэн нь дээр юм шиг л санагддаг.  

Учир нь улсын эмнэлгүүд ачаалал ихтэй байдгаас шалтгаалж шинжилгээний хариу нь удаан гардаг эсэхийг мэдэхгүй юм.

Нэг жишээ дурдахад, Хавдар судлалын эмнэлэгт шинжилгээ өгөхөд 15,000 төгрөгийн үнэтэй, хариу нь 10 хоногийн дараа гарна гэсэн. Гэтэл хажуугийн хувийн жижиг эмнэлэг арай өндөр өртөгтэй ч өдөртөө хариу нь гарахаар байсан нь их сонирхол татаж байв.

Надад шинжилгээний хариугаа л хурдан авах нь чухал учраас хувийн эмнэлгийг л сонгохоос өөр аргагүй байдалд хүрсэн тохиолдол бий. Энэ асуудалд төр, засаг анхаарал тавих хэрэгтэй юм шиг санагдсан" гэж ярив.  

 

Хүлээлгийн танхимд сууж буй нэгэн эгч улсын эмнэлгийн үйлчилгээний талаар хэлэхдээ, "Зарим тохиолдолд улсын эмнэлэгт шинжилгээг дандаа гадуур хувийн эмнэлэгт очиж өг гэдгийг гайхаад байх юм. Үнэхээр улсын эмнэлгүүдийн тоног төхөөрөмж тийм цөөхөн юм болов уу учрыг нь олохгүй юм. Хувийн эмнэлэгт үнэ өртөг нь их учраас өг гэсэн зарим шинжилгээг өгч чадахгүй байсаар олон сар болж байна.

Ямартай ч улсын эмнэлэгт өгч болох шинжилгээгээ ч болов өгье гээд л хүлээж сууна. Одоогоор миний өмнө 31 хүн байгаа учраас өнөөдөр удаан хүлээхгүй юм шиг байна. Ер нь эмнэлгүүд долоо хоногийн эхний хоёр өдөр л хүн ихтэй байдаг юм шиг санагддаг.

Тиймээс би эмнэлэгт үзүүлэхдээ үргэлж Пүрэв, Баасан гарагт тааруулж ирэхийг боддог" гэв.


Бид Улсын нэгдүгээр төв эмнэлгийн ачаалал, зохицуулалтын талаар тус эмнэлгийн Амбулаторийн эрхлэгч А.Солонгоос дараах асуултанд хариулт авлаа. 

-Танай эмнэлэгээр өдөрт хичнээн хүн үйлчлүүлж, тусламж үйлчилгээ авдаг вэ?

- Манай эмнэлэгээр ачаалал их үедээ 3,000-4,000 орчим хүн, харин ачаалал бага үед 2,000-2,500 хүн тогтмол үйлчлүүлж, эмнэлгийн тусламж үйлчилгээ авдаг.

Өнөөдрийн хувьд Баасан гараг учраас харьцангуй бага хүнтэй байна. Мөн одоо амралт зугаалгын улирал тохиож байгаа учраас ачаалал ч гайгүй байна.

- Ямар үед ачаалал нэмэгддэг юм бэ?

- Ачаалал хичээл сургууль орох үеэр л эрс нэмэгддэг. Мөн өвлийн улиралд маш их ачаалалтай ажилладаг.  Ер нь манай эмнэлгийн хувьд хамгийн ачаалалтай үе нь 9-12 сар, 3-5 сарын хооронд байдаг.

Улсын нэгдүгээр төв эмнэлэг бол гуравдугаар шатлалын эмнэлэг гэдэг утгаараа хөдөө орон нутаг нийслэлийн есөн дүүргээс харьяалал хамааралгүй иргэд ирж үзүүлдэг учраас байнгын хөл хөдөлгөөн ихтэй. Манайхаар нийт үйлчлүүлж байгаа хүмүүсийн 50-60 хувь нь хөдөө орон нутгийн харьяалалтай байдаг. 

Мөн бөөрний мэс засал, дуу авиа, бүдүүн шулуун гэдэсний мэс засал зэрэг улсын хэмжээнд үйлчилгээ үзүүлдэг хэд хэдэн кабинет байдаг ч иргэд болохоор манайд илүү их ханддаг. 

Бид улсын хэмжээнд 28 чиглэлээр төрөлжсөн нарийн мэргэжлийн тусламж үйлчилгээ үзүүлж байна. Хамгийн их ачаалал нь элэг, цөс, мэдрэл, зүрх судасны тасагт байдаг.

-Үзлэгийн цаг олгох үйлчилгээнд хэчнээн хүн ажилладаг вэ. Мөн тасалбар тараадаг машин хэд байдаг юм бол?

-Эмчид үзүүлэх цаг тараадаг дөрвөн хэсэгт нийт 11 хүний бүрэлдэхүүнтэй ажиллаж байгаа бөгөөд тасалбар тараадаг хоёр машин бий.

Бид эмчид үзүүлэх цаг тараах дөрвөн хэсгээ нэг газар төвлөрүүлэн тасалбар тараагч машинаа олшруулахаар төлөвлөн ажиллаж байна. Нэг газар төвлөрүүллээ гээд ажилтныхаа тоог буруулна гэж ойлгож болохгүй.

Харин ч үйлчилгээ үзүүлдэг цонхоо нэмэгдүүлэх бодлого барина.

 

- Өвчтөнийг хамгийн их бухимдуулдаг асуудал бол хүлээлт байдаг. Тэгвэл танай эмнэлэг өвчтөнийг удаан хүлээлгэхгүйн үүднээс үйлчилгээндээ хэрхэн анхаарал тавьж ажилладаг вэ? 

- Манайх гурван төрлөөр үзлэгийн цаг тарааж байна.

Үүнд:

  1.  Биеэр цаг авах
  2.  Утсаар цаг авах
  3. Онлайнаар цаг авах

Бид онлайнаар цаг захиалах үйл ажиллагааг нэвтрүүлээд ердөө гурван сар болж байгаа учраас жигдрээгүй байна. Тиймээс мэдээллийг олон нийтэд цацаагүй. Бид одоохондоо онлайн үзлэгийн цаг захиалгыг хэдхэн кабинет дээр л туршилтаар явуулж байна. 

Харин утсаар цаг авдаг үйлчилгээ жигдрээд удаж байна. Иргэд ч утсаар цаг авах их дуртай байдаг. Ялангуяа манайд хөдөө орон нутгаас ирж үзүүлэх гэж хүмүүс утсаар цаг авах нь элбэг.

Гэхдээ ажлын найман цаг зогсолтгүй ганцхан утас ажилладаг болохоор зарим тохиолдолд утсаа авахгүй байна гэх гомдол ирдэг. Тиймээс бид утсын тоог нэмэгдүүлж, утсаар цаг авах үйлчилгээг улам өргөжүүлэхээр төлөвлөж байна.

Цахимаар өдөрт 1,500-1,600 орчим хүний цаг тараагдаж байна. Үүнд нэмж хэлэхэд, цахимаар болон утсаар цаг авсан иргэд цагтаа ирж амжихгүй эсвэл цагаа хүлээлгүй өөр эмнэлэгт үзүүлчихээд авсан цагаа цуцлуулдаггүй.

Үүнээс нь болж хоосон дараалал, хүлээлт бий болдог учраас зохицуулахын тулд тусдаа зохицуулагч, сувилагч нар ажилладаг. Цаг авсан хүмүүс рүү буцаад залгаад яг цагтаа ирэх эсэхийг нь ч асуудаг.

-Үзлэгийн дугаартай холбоотой гомдол хэр их ирдэг вэ?

- Гомдол бол цөөнгүй ирдэг. Ялангуяа өвдсөн, шаналсан хэн ч түргэн шуурхай үйлчлүүлэхийг л бодно. Тэр ч утгаараа аливаа гомдол, санал их ирдэг байх.

Гэхдээ манай байгууллагын хувьд иргэдээс ирсэн гомдлыг хүлээж авсан даруйдаа боломжоороо аль болох хурдан зохицуулалт хийхийг боддог. 

-Зарим шинжилгээг яагаад улсын эмнэлэгт авдаггүй юмбэ. Үнэхээр тоног төхөөрөмж нь хомс байдаг хэрэг үү?

- Улсын эмнэлэг бол эрүүл мэндийн даатгал болон улсын төсвөөс санхүүжиж байдаг учраас бид улсаас баталж өгсөн төсвийн хүрээнд л үйл ажиллагаагаа явуулдаг.

Манай эмнэлэгт л гэхэд өдөрт 3,000 орчим хүн үйлчлүүлж байхад бүх хүнээс шинжилгээ авах боломжгүй. Өөрөөр хэлбэл шинжилгээ авах хүмүүсийн тоо хязгаарлагдмал байдгаас гадна төсөвтөө тааруулж л шинжилгээгээ авдаг гэсэн үг. 

Тоног төхөөрөмжийн хувьд харьцангуй сүүлийн үеийн бөгөөд стандартын шаардлага хангасан аппаратуудтай ч шинжилгээ хийхийн тулд урвалж уусмал хэрэглэдэг юм.

Тэр уусмалын төсөв нь цаанаасаа хязгаардлагдмал байдаг гэж ойлгож болно. Тиймээс бид аль түрүүлж ирсэн хүнд шинжилгээ хийж, ковот нь дууссан үед шинжилгээг авахгүй байхаас өөр аргагүй болдог.

Нэг үгээр хэлбэл, хүмүүсийн хязгааргүй хэрэгцээ шаардлагыг, хязгаартай төсвөөр хүргэж байгааг иргэд ойлгохгүй бухимдаад байдаг. 


Хэрэв та Улсын нэгдүгээр төв эмнэлэгт үзлэгийн цаг авах бол 77110111 залгаж авах боломжтой. Мөн онлайнаар эндээс цаг авч болох юм. /Онлайн үзлэгийн цаг захиалгыг цөөн кабинет дээр туршилтаар явуулж байгааг анхаарна уу./