Боловсролын салбарт нийт таван өгөгдлийн шинжилгээний хэрэглээг хөгжүүлж байгааг Боловсролын Ерөнхий Газраас мэдээллээ.
Түүнчлэн олон нийтэд мэдээлэл хүргэх зорилгоор дашбоардаа нээлттэй болгох, өгөгдлийг нь хуваалцах, судлаачидтай хамтран ашиглах тусдаа хөгжүүлэлтийн ажлыг үргэлжлүүлэн хийх юм байна. Энэ хүрээнд Их өгөгдлийн бодлогын зөвлөх Ражу Варанаситой уулзаж, боловсролын салбарын өгөгдлийн хөгжүүлэлтийн талаар ярилцсан байна.
Монгол Улсын боловсролын салбар олон жилийн турш материаллаг нөөц, сургуулийн хүчин чадал, чанар, хүртээмжтэй холбоотой сорилтуудтай тулгарч ирсэн. Тухайлбал зарим бүс нутагт сургуулийн барилга байгууламжийн насжилт өндөр байх, дэд бүтцийн дутмаг байдал, хичээлийн танхимын хүрэлцээ муу зэрэг асуудлууд нь сургалтын чанарт сөргөөр нөлөөлж байна.
Дэвшилтэт өгөгдлийн шинжилгээний аргачлал болон интерактив дашбоард ашиглан энэхүү шинжилгээ нь дараах үр дүнтэй дүн шинжилгээг санал болгоно:
Монгол Улсад төгсөгчдийн хөдөлмөр эрхлэлтийн түвшин, ажлын байртай болох хурд, мэргэжлээрээ ажиллах байдал зэрэг асуудлуудтай холбоотой өгөгдлийн хүртээмж, чанар хангалтгүй байсан. Гэсэн хэдий ч, энэхүү шинжилгээгээр өгөгдлийг цэгцлэн, нарийвчилсан дүн шинжилгээ хийж, хөдөлмөр эрхлэлтийн үзүүлэлтүүдийн талаар бодит цагийн мэдээлэл өгөх боломжийг бүрдүүлсэн.
Энэхүү өгөгдлийн шинжилгээний хэрэглээ нь дараах асуудлуудыг шийдвэрлэхэд тусална:
Монгол Улсын боловсролын салбарт сурагчдын элсэлт, төгсөлт, завсардалттай холбоотой асуудлууд олон жилийн туршид тулгарсаар ирсэн. Жишээлбэл зарим бүс нутагт сургуулийн хүртээмжийн ялгаа, завсардалтын өндөр хувь, дотоод үр ашгийн сул байдал зэрэг нь боловсролын чанар, хүртээмжид сөргөөр нөлөөлж байна.
Дэвшилтэт өгөгдлийн шинжилгээний аргачлал болон интерактив дашбоард ашиглан энэхүү өгөгдлийн шинжилгээний хэрэглээ дараах үр дүнтэй дүн шинжилгээг санал болгоно:
Багш нар чанартай боловсролыг хангахад чухал үүрэгтэй боловч бүс нутгийн ялгаа, ажлаас гарах өндөр хувь, мэргэжлийн ур чадварын алдаатай тохируулга (жишээлбэл, тодорхой чиглэлд олон багш бэлтгэх, зарим чиглэлд багшийн хомсдол үүсэх) зэрэг асуудлууд нь тэдний гүйцэтгэлд сөргөөр нөлөөлж байна.
Дэвшилтэт өгөгдлийн шинжилгээ болон дүрслэлийн хэрэгслүүдийг ашигласнаар энэхүү өгөгдлийн шинжилгээний хэрэглээ дараах үр дүнтэй дүн шинжилгээг санал болгох боломжтой:
Монгол Улсад сурагчдын сурлагын гүйцэтгэл, хичээл тус бүрийн онооны тархалт, ахиц дэвшилтэй холбоотой мэдээлэл нь олон жилийн турш хэсэгчилсэн байдлаар цугларч ирсэн. Гэсэн хэдий ч, эдгээр мэдээллийг нэгтгэн, нарийвчилсан дүн шинжилгээ хийж, бодит цагийн өгөгдөлд суурилсан дүгнэлт хийх шаардлага нэмэгдэж байна.
Энэхүү өгөгдлийн шинжилгээний хэрэглээ нь дараах үндсэн асуудлуудыг шийдвэрлэхэд тусална:
Эх сурвалж: Боловсролын Ерөнхий Газар
Хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд (Телевиз, Радио, Social болон Вэб хуудаснууд) манай мэдээллийг аливаа хэлбэрээр бүрэн ба хэсэгчлэн авч ашиглахдаа эх сурвалжаа (ikon.mn) заавал дурдах ёстойг анхаарна уу!