ХУУЧИРСАН МЭДЭЭ: 2021/08/31-НД НИЙТЛЭГДСЭН

Хөвсгөл нуурт живсэн “Сүхбаатар” хөлөг онгоцны татан гаргах, бэхэлгээ хийх газрыг тогтоожээ

Б.Билгүүн, iKon.mn
2021 оны 8 сарын 31
iKon.MN
Зураг зураг
ОБЕГ

“Хөвсгөл нуурын эко системийг хамгаалах, нуурын ёроолын аюултай хог хаягдлыг цэвэрлэх, бохирдлыг бууруулах зорилгоор нуурт живсэн “Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах, суурь судалгаа хийх дэд ажлын хэсгийг ОБЕГ-ын тэргүүн дэд дарга бөгөөд Штабын дарга, хурандаа Ж.Чүлтэмсүрэн ахлан ажиллаж байгаа билээ. 

Тус ажлын хэсэг эрдэмтэн, судлаачдыг оролцуулан “Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагааны үеийн инженерийн тооцоо, ажиллагаанд шаардагдах төсөв хөрөнгө, шаардлагатай хүч, хэрэгсэл техникийн судалгааг гаргаад байгаа юм.

Дэд ажлын хэсэг өчигдөр хуралдан, судалгааны ажлын явц болон татан гаргах ажиллагааны бодлого, төлөвлөгөөг танилцуулж хэлэлцүүллээ.

Аврагчид Сүхбаатар хөлөг онгоцны байрлал, онцлогыг судалж, шумбалт хийж дүрсжүүлэн, татан гаргах зам, маршрутыг судлан ажиллаж байна.

 
ОБЕГ

Судалгаа хийх явцад аврагчид онгоцны байрлал, татан гаргах бэхэлгээ хийх газрыг урьдчилсан байдлаар тогтоосон. Мөн хөлөг онгоцноос төмрийн дээж, гүний уснаас шорооны дээж, замагны дээж авчээ.

Сүхбаатар хөлөг онгоц нуурын эргээс 110-120 метр зайтай усны гүнд 12-16 метрийн гүнд нуур тал руугаа хазайсан, баруун бөөрөөрөө, зүүн тийшээ харсан байдалтай байгаа юм байна.

Уг живсэн хөлөг онгоц нь 1956 онд ЗХУ-д үйлдвэрлэгдсэн “Бор-500” загварын ачаа, зорчигч тээвэр, чирэх зориулалтын ган төмөр материалаар хийгдсэн, урт 43,52, өргөн 8-9, өндөр 11,40 метр, жин 400 тн, уурын илчит хөдөлгүүртэй, 400 морины хүчтэй, дизель, мөс зүсэгчтэй аж.    
 
ОБЕГ

ОХУ-ын Онц байдлын яамны Эрхүү хот дахь Байгалийн эрэн хайх, аврах отрядтай хамтарсан сургалт, дадлага зохион байгуулах, нуурт живсэн машин техник хэрэгслийг илрүүлэх, судалгаа хийх ажлыг есдүгээр сарын 19-27-ны өдрүүдэд зохион байгуулах бэлтгэл ажил хангагдсан байна. 

Сүхбаатар хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагааг дээрхи сургалтад хамрагдан дадлагажсан төв, орон нутгийн онцгой байдлын анги байгууллагын 20 гаруй мэргэжлийн усчин аврагч бие даан гүйцэтгэх юм гэж Онцгой байдлын ерөнхий газраас мэдээллээ.

Хөвсгөл нуурт 1985 онд живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулах үүрэг бүхий ажлын хэсгийг Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Н.Уртнасан ахалж, дэд даргаар Батлан хамгаалахын сайд Г.Сайханбаяр нар ажиллаж байгаа юм. 

Энэ мэдээнд өгөх таны хариулал?
6
Зураг
ЗӨВ, ГОЁ
6
Зураг
ХАХА
6
Зураг
ХӨӨРХӨН ЮМ
5
Зураг
ТЭНЭГЛЭЛ
Зураг
ГАЙХМААР
Зураг
БАХАРХМААР
Зураг
ХАРАМСАЛТАЙ
Зураг
БУРУУ
ИЛГЭЭХ
БОЛИХ
Зураг
Баярлалаа
7 СЭТГЭГДЭЛТЭЙ
0/1000
Эхний
Сүүлийн
Шилдэг
Wavy [202.9.40.47] 2021/9/1
Huurhiiduu
0 | 0 Хариулах
Зочин [64.119.18.94] 2021/8/31
Энэ ширээ тойроод сууцан байгаа гаруудыг харахаар нэг л худ санагдаад байх юм
1 | 0 Хариулах
Иргэн [66.181.164.192] 2021/8/31
Энэ сайд авгай чинь чухам гаргаад цэвэрлэлээ гээд шоудаад байсан. Монгол төрийн зовлон ийм малуудаар зузаарч байх гэж дээ.
1 | 0 Хариулах
ккк [202.131.225.150] 2021/8/31
"Бөөсөнд хутга" гэгчээр юун сүртэй юм...ккк
1 | 0 Хариулах
Зочин [192.82.72.13] 2021/8/31
Хөвсгөл нууранд явдаг бүх усан онгоц Сүхбаатар гэдэг нэр авдаг юм байхдаа? Титаник, Чингис, Хубилай гээд фантаазтай нэр өг л дөө. Хубилай хааны үед Монгол дэлхийн хамгийн том усан флот байгуул байлаа
0 | 0 Хариулах
Зочин [66.181.161.37] 2021/8/31
Усан доорхи онгоцонд ямар нэр өгнө гэнэ ээ?
2 | 0 Хариулах
Зочин [202.179.25.139] 2021/8/31
Их чухал мэдээ байна шүү.
0 | 0 Хариулах