Уншиж байна ...
ХУУЧИРСАН МЭДЭЭ: 2019/04/19-НД НИЙТЛЭГДСЭН

Ерөнхийлөгч яагаад Х.Энхжаргалыг чөлөөлөх асуудлыг УИХ-д өргөн барьж чадахгүй байгаа вэ?

Б.Ану
2019 оны 4 сарын 19
iKon.MN
Зураг зураг
www.mpa.mn

Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөл(ҮАБЗ)-ийн зөвлөмжийн дагуу шүүгч, прокурор, АТГ-ын даргыг албан тушаалаас нь түдгэлзүүлэх боломжтой болсон билээ.

Тодруулбал, өнгөрсөн сард гурван хуульд дараах байдлаар өөрчлөлт оруулаад байна.



ШҮҮГЧИЙН ЭРХ ЗҮЙН БАЙДЛЫН ТУХАЙ ХУУЛЬД

17 дугаар зүйл. Шүүгчийн бүрэн эрхийг түдгэлзүүлэх

17.1.Ерөнхийлөгч Шүүхийн ерөнхий зөвлөлийн саналыг үндэслэн дор дурдсан үндэслэлээр шүүгчийн бүрэн эрхийг түдгэлзүүлнэ:

17.1.8.Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн зөвлөмж гарсан. /Энэ заалтыг 2019 оны 3 дугаар сарын 27-ны өдрийн хуулиар нэмсэн

ПРОКУРОРЫН ТУХАЙ ХУУЛЬД

46 дугаар зүйл. Улсын ерөнхий прокурор, түүний орлогч

46.6.Улсын ерөнхий прокурор, түүний орлогчийн бүрэн эрх дараах тохиолдолд Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн шийдвэр гарснаар хугацаанаас өмнө дуусгавар болно:

46.6.1.Өөрийнх нь зөвшөөрснөөр өөр ажил, албан тушаалд томилсон, хуулиар тогтоосон болзол, журам, шалгуурын дагуу сонгогддог албан тушаалд нэр дэвшсэн;

46.6.2.Гэмт хэрэг үйлдсэн болохыг тогтоосон шүүхийн шийдвэр хуулийн хүчин төгөлдөр болсон;

46.6.3.эрүүл мэндийн байдлын улмаас бүрэн эрхээ хэрэгжүүлэх боломжгүй болсон;

46.6.4.Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн зөвлөмж гарсан. /Энэ заалтыг 2019 оны 3 дугаар сарын 27-ны өдрийн хуулиар нэмсэн/

АВЛИГЫН ЭСРЭГ ХУУЛЬ

22 дугаар зүйл. Авлигатай тэмцэх газрын дарга, дэд даргыг чөлөөлөх, түдгэлзүүлэх, огцруулах

22.4.Авлигатай тэмцэх газрын дарга, дэд дарга гэмт хэрэгт холбогдсон, түүнчлэн энэ хуулийн 31.2-т заасны дагуу баривчлагдсан бөгөөд Улсын ерөнхий прокурор түүний бүрэн эрхийг нь түдгэлзүүлэх тухай санал, эсхүл Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн зөвлөмжийг Улсын Их Хуралд оруулсан бол уг саналыг хүлээж авснаас хойш 14 хоногийн дотор хэлэлцэж шийдвэрлэнэ. /Энэ хэсгийг 2019 оны 03 дүгээр сарын 27-ны өдрийн хуулиар өөрчлөн найруулсан./



Дээрх хуулийн заалтуудыг харвал, Ерөнхийлөгч Ерөнхий шүүгч, Ерөнхий прокурорыг ҮАБЗ-ийн зөвлөмжөөр ажлаас нь чөлөөлөх, огцруулах нэг үндэслэл бүхий эрхтэй болсон.

Үүний дагуу Ерөнхий прокурор М.Энх-Амгалан, түүний орлогч Г.Эрдэнэбатыг албан тушаалаас нь огцруулаад байна. Гэхдээ орлогч Г.Эрдэнэбатын зургаан жилийн хугацаа угаас дуусчихсан байсныг хэлэх хэрэгтэй.

Харин Ерөнхий шүүгч Цэвэгмэдийн Зоригийг Монгол Улсын Дээд шүүхийн Ерөнхий шүүгчийн албан тушаалаас өөрийнх нь хүсэлтээр чөлөөлөөд буй.

Тэгвэл Ерөнхийлөгч зарлиг гаргаад л огцруулж, чөлөөлж болдог алхмаа АТГ-ын дарга дээр чухам яагаад хэрэгжүүлэхгүй байна вэ гэж олон хүн гайхаж байж магад.

АТГ-ын даргыг огцруулахад нөгөө хоёр нөхцөлөөс онцлогтой нь УИХ-аар хэлэлцүүлэх учиртай. Ерөнхийлөгч санал орууллаа л бол “ЖДҮ-д баригдсан” гишүүд бол хэргийг нь шалгаж байгаа эрх мэдэлтнийг гялс огцруулаад дараагийн тохиролцооны хүнээ томилчихмоор. 

Тэгвэл Ерөнхийлөгч ийм алхам хийж чадахгүй байгаа нь Х.Энхжаргалыг АТГ-ын даргад томилох үетэй холбоотой маргаан Үндсэн хуулийн цэц дээр үүсчихсэн байгаатай холбоотойг эх сурвалжууд мэдээллээ.

Тодруулбал, Х.Энхжаргалыг өмнөх дарга Н.Ганболдын оронд нөхөн томилсон бөгөөд Х.Энхжаргалын бүрэн эрх өмнөх дарга Н.Ганболдын зургаан жилийн хугацаа хэзээ дуусах ёстой байсан тухайн цаг үед нь дуусах ёстой, эсэх маргаан цэц дээр үүсжээ.

Н.Ганболд нь 2011 оны арваннэгдүгээр сард томилогдсон бөгөөд бүрэн эрхийн хугацаа нь 2017 оны арваннэгдүгээр сард дуусах ёстой байжээ. Өөрөөр хэлбэл, Х.Энхжаргалын бүрэн эрх ч энэ цаг хугацаанд дуусах ёстой байсан уу, үгүй юу гэдэг маргаан Цэц дээр үүсээд байгаа хэрэг. Тэгэхээр Ерөнхийлөгчийн зүгээс шүүгч, прокуроруудыг чөлөөлсөн шигээ энэ асуудлыг шийдвэрлэх боломжгүй болчихоод байгаа аж.