Автобусны жолооч ноцтой осол гаргалаа гэсэн мэдээллийг худал хэлсэн хүнд долоо хоногтоо нэгээс хоёр удаа хэвлэлээс олж уншиж болно.
Хоёр автобус уралдаж байгаад хоорондоо мөргөлдөж, зорчигчдоо гэмтээж л байсан. Автобус галт тэрэгтэй мөргөлдөж л байлаа.
2012 оны нэгдүгээр сард Сансарын тунел дээр автобус есөн машин мөргөж, олон хүн бэртээсэн осол гарч байсан. Саяхандаа, 10 гаруй хоногийн өмнө автобус гурван машин мөргөсөн осол гаргасан. Энэ мэтээр онц ноцтойгоос авахуулаад жирийн шүргэсэн, мөргөсөн ослыг тоочоод байвал цаг ч, цаас ч хүрэлцэхгүй. Автобусны жолооч нар яагаад ингэж их осол гаргаад байна вэ гэдэг асуулт гарч ирдэг.
Түүнд нь бараг бүгд л микро автобус жолоодож байсан нөхдүүдийг автобус компаниуд ажилд авсанаас болсон гэж тайлбарлах нь бий. Нэг талдаа бага зэрэг үнэний ор байгаа л байх. Нөгөө талаас жолооч нарын сэтгэхүйтэй холбоотой ч байж болно шүү дээ. Яагаад сэтгэхүй, сэтгэл рүү гулсаад орчихов гэж үү. Ерөөс бүх автобус компанийн жолооч нар жолоочийн хариуцлагын даатгалтай байдаг. Дээрээс нь нийтэд үйлчилж байгаа автобусаа ч гэсэн даатгасан байдаг.
Бусдын машин тэргийг ноцтой эвдэлсэн, жолоочид бэртэл гэмтэл учруулсан тохиолдолд хохирлыг нь даатгалын мөнгөөр барагдуулаад зогсохгүй тухайн жолоочийг ямар нэг байдлаар шийтгэж байя.
Ер нь автобус компани гэдэг утгаараа тээврийн хэрэгслээсээ авахуулаад жолоочоо хүртэл хийлгэж болох бүхий л даатгалд хамрагддаг юм билээ. Автобусны жолооч даатгалд хамрагдсанаар жилдээ 10 хүртэлх сая төгрөгийн нөхөн төлбөр авах боломжтой болдог гэж байгаа.
Энэ нөхцөл байдал автобусны жолооч нарыг хэнэггүй, хайхрамжгүй болгоод байгаа юм биш биз дээ. Мэдээж даатгалаас 10 сая төгрөг авчих юм чинь гээд л машины араас давхиж очоод мөргөөд, осол гаргаад байна гэж юу байх вэ. Гэхдээ нөгөө талаасаа автобусны жолооч нар ямар ч анхаарал болгоомжгүй давхиж, хаа таарсан газраа зогсч, замын хөдөлгөөнд оролцохдоо бусад тээврийн хэрэгслийг шахдаг гээд олон үйлдлийг даатгалтай холбож тайлбарлаж бас болно.
Дээр дурьдсан, 2012 оны нэгдүгээр сард автобус есөн машин мөргөсөн осол гаргасан гэж. Тэгэхэд хохирлын хэмжээ 15.8 сая төгрөг гэж гарсан байдаг. Жолооч 10 сая төгрөгийг нь даатгалаас гаргуулаад, өөрөө үлдсэн мөнгийг нь төлөхөөр болсон тухай мэдээлэл явж л байсан.
Мэдээж хүн нас бараагүй болохоор есийн есөн машин хурдтай давхиснаас болж мөргөчихөөд, даатгалаас хэдэн төгрөг аваад л хохирлыг төлчихнө. Дээрээс нь жолооч өөрөө ч асуудалд бага хутгалдана. Автобус компанийн удирдлагууд ерөнхийд нь зохицуулаад явчихаж байгаа юм. Ийм ноцтой осол гарсан үед асуудлыг зохицуулчихаж байгаа юм чинь ганц хоёр машин шүргэх, бага зэрэг мөргөхөд бол жолооч айгаад байх шаардлагагүй.
Машин шүргээд жаахан зурчихлаа гэж бодъё. Эсвэл араас нь, хажуугаас нь ч юм уу мөргөчихсөн байя. Сайндаа л сая төгрөгөөр янзлуулна гээд тооцчихвол автобусны жолооч жилдээ 10 машин шүргэх эрхтэй болж таарах гээд байгаа биз. Ослын улмаас хүн амь насаа алдаж, ноцтой бэртэж гэмтээгүй л бол даатгалаас мөнгөө аваад л хохирлоо барагдуулаад гүйцээ.
Маргааш нь нөхөр жолооч автобусаа унаад, хотын замаар сүлжин давхиж, хавьтсан ойртсон машиныг шахаж, буудал дээрээ гүйцэд зогсохгүй түгжрээ үүсгэнэ. Өнөөдөр яг ийм л нөхцөл байдал, сэтгэхүй автобусны жолооч нарт үүсчихэж гээд дүгнэх гээд байна л даа. Тиймээс ямар нэг осол гарсан тохиолдолд жолоочид тодорхой хэмжээгээр хариуцлага тооцдог байя.
Мэдээж эрүүгийн хэрэг үүсгэхээр ноцтой осол гарсан үед хууль журмынхаа дагуу шийтгээд явах байх. Харин бусдын машин тэргийг ноцтой эвдэлсэн, жолоочид бэртэл гэмтэл учруулсан тохиолдолд хохирлыг нь даатгалын мөнгөөр барагдуулаад зогсохгүй тухайн жолоочийг ямар нэг байдлаар шийтгэж байя. Жолоодох эрхийг нь олон жилээр хасахаас авахуулаад юу ч байж болно.
Эсвэл их хэмжээний мөнгөөр торгодог ч юм уу. Автобусны жолооч нар осол гаргахгүйн төлөө хичээх ямар л хөшүүрэг байна, түүнийг ашиглах цаг болж. Тэгэхгүй бол хүний амь нас, эрүүл мэнд, эд хөрөнгөөр тоглочихоод, даатгалаас мөнгө авч өгчихөөд явж байна гэхээр арай л биш ээ.
Хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд (Телевиз, Радио, Social болон Вэб хуудаснууд) манай мэдээллийг аливаа хэлбэрээр бүрэн ба хэсэгчлэн авч ашиглах хориотой ба зөвхөн зөвшилцсөн тохиолдолд эх сурвалжийг (ikon.mn) дурдах замаар ашиглах ёстойг анхаарна уу!