Засгийн газрын ээлжит хуралдаанаас гаргасан шийдвэрийг танилцуулж байна.
Энэ үеэр Монгол, Францын хамтарсан “Бадрах энержи” ХХК-ийн хөрөнгө оруулагч "Орано майнинг" компанитай байгуулах Хөрөнгө оруулалтын гэрээний төслийг тохирох яриа хэлэлцээний явцтай холбоотой мэдээллийг ЗГХЭГ-ын дарга Н.Учрал танилцуулав.
"Орано майнинг" компанитай байгуулах Хөрөнгө оруулалтын гэрээтэй холбогдуулан УИХ-д байдаг онцгой бүрэн эрхийн хүрээнд тусгай АМНАТ-аар төрийн эзэмшлийн 34 хувийг орлуулах хувь хэмжээг тогтоох УИХ-ын тогтоолын төслийг өргөн барьж байгаа.
Төрийн эзэмшлийн 34 хувийг АМНАТ эсвэл бүтээгдэхүүн хуваахаар орлуулсан ч иргэдийн хуримтлалын дансанд орж, хадгаламж хэлбэрээр хадгалагддаг байхын тулд төслүүд урагшлах ёстойг тэрбээр ярианыхаа эхэнд хэлэв.
Мөн тэрбээр "Цөмийн энергийн тухай хуулийг хэлэлцэж байх үеэс эхлэн ураны үнэ дэлхийн зах зээл дээр өссөн.
Газрын доор уусган олборлох технологийн дагуу байгаль орчинд үүсэх бохирдол, зардал багатай технологийг ашиглана.
Энэ хүрээнд УИХ-ын дэд дарга Б.Пүрэвдоржоор ахлуулсан ажлын хэсэг Казахстан улсад очиж ажиллаад ирсэн. Энэ үеэр газрын доор уусган олборлох технологийн талаар тодорхой мэдээллүүдийг авсан.
Энэхүү төсөл геополитикийн хувьд өндөр ач холбогдолтой. Оюутолгойгоос хойш гуравдагч хөрштэй хийж байгаа хөрөнгө оруулалтын гэрээ юм.
Өдөр ирэх тусам үнэ нь өсөж байгаа стратегийн бүтээгдэхүүнийг ашиглах нь чухал байна. Цаашлаад хүлэмжийн хийг бууруулах үүргээ биелүүлж, цөмийн эрчим хүчийг ашиглах, атомын цахилгаан станцтай болох зэрэг олон зүйлийн суурь болох хөрөнгө оруулалтын гэрээ гэж ойлгож болно.
Монгол Улсын Үндсэн хуульд зааснаар 6.2-ыг хангуулаагүй, тухайн жилийн орлого нь 51 хувьдаа хүрээгүй бол хөрөнгө оруулагч талаас 51 хувийг нэмэгдүүлэхтэй холбоотой тохируулгыг хийдэг.
Энэ заалтыг хөрөнгө оруулалтын гэрээндээ тусгаж өгснөөрөө жил бүр заавал 51 хувийг хангуулна. Энэхүү 51 хувь өгөөж тохируулга нэмэлт төлбөрт 103 сая ам.доллар суулгаж өгч байна.
Тодруулбал
Үргэлжлүүлэн дараах мэдээллийг хүргэсэн юм.
Цөмийн энергийн хуулиар өсөн нэмэгдэх АМНАТ буюу
Өнгөрсөн хугацаанд хөрөнгө оруулагч талуудтай хэлэлцээр хийж, дараах нэгдсэн тохиролцоонд хүрсэн.
Төслийн үр өгөөжүүдийг харахад хөрөнгө оруулагчийн талаас Засгийн газар 15 төрлийн татвар, төлбөр хураамжуудыг “өгөөж” гэж үзэх ёстой гэх шаардлагыг тавьсан.
Жишээ нь
Ямар нэгэн ноу хау, маркетингийн төлбөр нь та нарын үр өгөөж болохоос зардал биш гэж үзэж байна.
Эцсийн үр дүнд Засгийн газрын үр өгөөж дараах нэр бүхий 13 төрөл:
Хөрөнгө оруулагч болон Засгийн газрын талаас ямар ямар өгөөж хүртэх нь тодорхой болсон.
Бид санхүүгийн загвар дээрээ Монгол Улсад оногдох шууд үр өгөөжийн жил бүрийн бүрэлдэхүүн ямар байхыг тооцоолж байгаа. Ямар ч тохиолдолд 51 хувиа алдахгүй, хэрэв алдвал нөгөө талаас санхүүжилт авна гэсэн үг.
2028 он хүртэл бүтээн байгуулалтын үе буюу үйлдвэр баригдана. Энэ хугацаанд хөрөнгө оруулагч тал 500 сая ам.долларыг гаргана.
Үүнээс хойших санхүүжилтийг төслийн үр ашгаасаа тооцоод явна. Бид нарт хөрөнгө оруулалт хийх хариуцлага огт байхгүй.
Татвар санхүүтэй холбоотойгоор хөрөнгө оруулагч тал 27 төрлийн татварыг тогтворжуулах саналыг тавьсан. Бид зөвхөн дөрвөн төрлийн татварыг тогтворжуулахаар тохирч чадсан.
Татвар, алдагдал шилжүүлэх хугацааг 10 жилээр тооцох талаарх яриаг дөрвөн жил болгосон.
Байгаль орчинтой холбоотой татварыг огт тогтворжуулахгүй.
Гурван жил тутамд байгаль орчны аудит хийлгэх үүргийг компанид хүлээлгэж байгаа. Олон улсын аудит оруулснаар байгаль орчинд ямар сөрөг нөлөө үзүүлсэн гэдэгт дүгнэлт гаргах талаар ЗГХЭГ-ын дарга Н.Учрал ярилаа.
ВИДЕО:
Хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд (Телевиз, Радио, Social болон Вэб хуудаснууд) манай мэдээллийг аливаа хэлбэрээр бүрэн ба хэсэгчлэн авч ашиглахдаа эх сурвалжаа (ikon.mn) заавал дурдах ёстойг анхаарна уу!