• 6 сарын 9, Даваа

П.Батчимэг: Улаанбаатарын тулгамдсан асуудлуудын нэг цахилгаан дугуй, скүүтерийн осол гэмтэлд 10-19 насныхан хамгийн их өртсөн

П.Сайнжаргал, IKON.MN
2025 оны 5 сарын 27
iKon.MN
Зураг зураг
Гэрэл зургийг MPA агентлагийн онцгой зөвшөөрөлтэйгөөр ашиглав

Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай (Цахилгаан дугуй, скүүтерийн хэрэглээг зохицуулах) хуулийн төслийн олон нийтийн хэлэлцүүлэг өнөөдөр Төрийн ордонд эхэллээ.

Энэ үеэр цахилгаан дугуй, скүүтерийн хэрэглээтэй холбоотой осол гэмтэл ба шаардлагатай зохицуулалтын талаар УИХ-ын гишүүн, Ажлын хэсгийн ахлагч П.Батчимэг дараах мэдээллийг танилцуулав. 



Сүүлийн жилүүдэд манай улсад иргэд, ялангуяа 18 нас хүрээгүй хүүхэд залуус шинэ төрлийн бичил цахилгаан тээврийн хэрэгсэл болох цахилгаан дугуй, суррон, цахилгаан скүүтерээр замын хөдөлгөөнд оролцох явдал эрс нэмэгдэж байна.

2019-2024 оны эхний долоон сарын байдлаар цахилгаан дугуй, цахилгаан скүүтерээс үүдэлтэй нийт 600 гаруй осол гэмтлийн шинэ тохиолдол бүртгэгдсэн ба өнгөрсөн хоёр жилийн хугацаанд гэхэд энэ төрлийн осол гэмтэл 4-5 дахин нэмэгдсэн статистик мэдээлэл байна.

10-19 насны хүүхэд залуус энэ төрлийн осол гэмтэлд маш их өртөж, нийт тохиолдлын

  • 551 буюу 94.3 хувь нь Улаанбаатар хотод
  • 33 буюу 5.6 хувь нь хөдөө орон нутагт бүртгэгдээд байна.

Энэхүү нөхцөл байдлаас авч үзвэл бичил цахилгаан тээврийн хэрэгслийн хэрэглээтэй холбоотой асуудал Улаанбаатар хотын тулгамдсан асуудлуудын нэг болжээ. 

Ажлын хэсгээс өнгөрсөн хугацаанд цахилгаан дугуй, скүүтер, тээврийн хэрэгслийн үйлчилгээ үзүүлэгч "Jet Sharing Mongolia" ХХК , "Би Эм Си" ХХК, "Суррон Монголиа" ХХК, "Эко технологи" ХХК зэрэг ААН-ийн удирдлагуудтай мэдээлэл авах, мэдээлэл солилцох уулзалтуудыг удаа дараа зохион байгуулсан.

  • Цахилгаан дугуйн эрх зүйн зохицуулалт, зарим орны туршлага ба Монгол Улсын нөхцөл байдал сэдэвт харьцуулсан судалгааг УИХ-ын Тамгын газрын дэргэдэх парламентын судалгаа хөгжлийн хүрээлэнгээр хийлгүүллээ. 
  • Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөл боловсруулах хэрэгцээ шаардлагыг урьдчилан тандах, судлах ажлыг мэргэжлийн судлаачдын баг хийж дүгнэлээ.

Хуулийн төслийн тандан судлах ажлын хүрээнд Европын Холбооны 30 орчим улсын цахилгаан дугуй, цахилгаан скүүтертэй холбоотой хууль эрх зүйн зохицуулалтыг харьцуулан судалж, эдгээрээс Герман улс, Ирланд, Испани, Эстони, Болгар, Казахстан зэрэг улсын Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хууль болон дүрэмд тусгагдсан шинэ, шинэлэг зохицуулалтыг хуулийн төсөл боловсруулахад харгалзан үзсэн юм.

Ийнхүү хурал, уулзалт, судалгааны ажлын үр дүнгээс дүгнэхэд манай улсын хууль эрх зүйн орчинд энэхүү шинэ төрлийн бичил цахилгаан тээврийн хэрэгслийн ангилал тодорхой биш, тээврийн хэрэгслийг жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцогч жолоочийн эрх, үүрэг хариуцлага зохицуулалтгүй, тээврийн хэрэгсэлд тавих техникийн ерөнхий шаардлага байхгүй.  

Нийтийн хэрэглээний цахилгаан скүүтер, түрээсийн үйлчилгээ үзүүлэгчид хяналт тавих эрх зүйн орчин байхгүй зэрэг асуудлууд нь өнөөдрийн замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангахад тулгамдсан асуудал болж байгаа юм.

зураг
 

Цахилгаан дугуй, скүүтерийн хэрэглээг зохицуулах зорилгоор Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн үзэл баримтлал, хуулийн төслийг боловсруулж 2025 оны гуравдугаар сарын 21-ний өдрөөс УИХ-ын Тамгын газрын D-Parliament.mn цахим хуудаснаа байршуулсан.

Мөн Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөлд дараах зарчмын шинжтэй зохицуулалтуудыг хийсэн.  

зураг
 

Цахилгаан скүүтер, цахилгаан дугуй жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцогч жолоочийн эрх, үүрэг хариуцлагыг мөн шинээр бий болгож өгсөн. Жолоочид хориглох зүйлсийг ч тусгаж өглөө.

Цахилгаан скүүтерийн хөдөлгүүрийн хүч чадал, техникийн дээд хурд, тээврийн хэрэгслийн жин, тээврийн хэрэгслийн тоноглол зэргийг агуулсан цахилгаан скүүтерт тавих техникийн ерөнхий шаардлагыг шинээр тусгаж өгсөн болно.

зураг
 
зураг
 

Үргэлжлүүлэн "Нийтийн хэрэглээний цахилгаан дугуй, цахилгаан скүүтерийн үйлчилгээ үзүүлэгч нь зөвшөөрлийн үндсэнд үйл ажиллагаа эрхлэх, үйлчилгээ үзүүлэгчийн эрх, үүрэг, зөвшөөрлийн нөхцөл шаардлагыг шинээр тодорхойлж өгсөн болно.

Энэхүү хуулийн төсөл нь Монгол Улсын Үндсэн хууль, Хууль тогтоомжийн тухай хууль, Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хууль болон холбогдох бусад хууль тогтоомжтой нийцсэн бөгөөд хуулийн төсөлтэй холбогдуулан Зөвшөөрлийн тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай дагалдах хуулийн төслүүдийг боловсруулсан" гэдгийг Ажлын хэсгийн ахлагч П.Батчимэг хэлэв. 

Энэ мэдээнд өгөх таны хариулал?
5
Зураг
ЗӨВ, ГОЁ
1
Зураг
ХАХА
Зураг
ХӨӨРХӨН ЮМ
Зураг
ГАЙХМААР
Зураг
БАХАРХМААР
Зураг
ХАРАМСАЛТАЙ
Зураг
ТЭНЭГЛЭЛ
Зураг
БУРУУ
ИЛГЭЭХ
БОЛИХ
Зураг
Баярлалаа
20 СЭТГЭГДЭЛТЭЙ
0/1000
Эхний
Сүүлийн
Шилдэг
Зочин [202.70.36.44] 2025/5/28
Түрээсийн скүүтэр уг нь яарсан болон хөл өвдсөн үед их л хэрэгтэй эд юм байгаан. Байж байх ёстой л юм. Даан ч увайгүй нөхдүүд, бодлогогүй хүүхдүүд хамаагүй давхиж өөртөө болон өрөөлд гай болж байгаа харагддаг. Аялалаа дуусгаад байрлуулахдаа хүртэл аятайхан газар тавьчихгүй, замын голд эсвэл машины урд ард хаагаад тавьчих юм.
0 | 0 Хариулах
Зочин [202.55.191.130] 2025/5/28
Явган хүний замаар явж байж сингналдаад л давхиад байна. Унадаг дугуй, скүүтер унахаараа л түгжрэлийг бууруулж байгаа гэсэн үг биш шүү дээ, алхаж байгаа хүмүүс харин түгжрэлийг бууруулахад илүү хувь нэмрээ оруулж байгаа шүү дээ, явган хүний замаар ч тухтай алхаж болохоо байсан. Тэр дугуйн замаар нь замыг нь хаагаад алхаад байгаа бол яая гэхсэн, юм бодоод тайван ахлаж ч болохоо байсан. Уг нь би өөрөө ч скүүтер унадаг. Тийм болохоор хүмүүстэй зөрөх ямар хэцүүг мэднэ. Тиймдээ ч алхахдаа замынхаа баруун талруу байдгаараа шахаж алхдаг. гэхдээ зам сув сул байхад л сигнал дарна. уг нь гэнэт хажуу тийшээ болж мөргөлдөх вий гэж л сэргийлж байгаа юм шиг байгаан. Гэхдээ л би скүүтер, мопид унахдаа сигнал огт даралгүйгээр хүн ойртвол хурдаа хасах, зайг нь харж алхаж байгаа хүнд аль болох төвөг удахгүйгээр л зорчихыг боддог. Хаа хаанаа энийгээ анхаараад соёлтой унавал хэрэгтэй зүйл л дээ
0 | 0 Хариулах
Зочин [183.177.97.156] 2025/5/28
Хүн бүр ажил руугаа ирж очих 40, 40 минут алхаад байж чадахгүй. Скүүтэрээр 15 минут. Машинаа унаад гарвал түгжирвэл 1 цаг, түгжээнээс өмнө очвол өдөржин нэг зогсоол бөглөж тавьна бусад нь түгжирнэ бод бод
0 | 0 Хариулах
Зочин [103.212.118.44] 2025/5/27
энийг нэг их сүйд болж УИХ хуульд өөрчлөлт оруулж шийдэх ямар хэрэг байна аа? ЗГ л ЗХД-д өөрчлөлт оруулаад л болно шд, одоо хууль батлаад, дараа дүрмээ шинэчилэхээс өөр аргагүй, бөөн цаг хугацаа. тэгэж байтал намрын сэрүү ороод утаагаа яриад мартана даа
1 | 0 Хариулах
Зочин [66.181.178.162] 2025/5/27
Манай улсаас өөр машин зам явган хүний замаараа дунд сургуулийн хүүхдүүдээ дураар нь давхиулдаг т1 улс бнуу
2 | 1 Хариулах
Зочин [66.181.185.46] 2025/5/27
Дулааны улиралд авто машин , Мотоциклийг хориглоод бүгд автобус, скүүтер, унадаг дугуй унамаар бгаа юм.
1 | 2 Хариулах
Зочин [202.9.47.15] 2025/5/27
Явган хүн, дугуйтай хүнд ээлгүй орон шүү. Зөвхөн машинуудад зориулсан хот гэж боддог
3 | 0 Хариулах
Зочин [202.9.47.15] 2025/5/27
Дугуйн зам байхгүй л бол аюулгүй байх боломжгүй. Дугуйн замаа заавал хий
1 | 0 Хариулах
Зочин [59.153.115.85] 2025/5/27
Зохицуулах арга хэмжээ хурдан аваачээ. Өүгд хугарсан гэмтсэн боллоо
1 | 0 Хариулах
Зочин [202.9.47.52] 2025/5/27
Ерээд оны үед хүүхэд байхад хотод машин цөөхөн зам тээврийн осолд орно гэх айдасгүй сайхан байжээ. Одоо хотод машин ихэсч жилд олон хүүхэд залуучууд зам тээврийн осолд орж амь насаа алдаж хөгжлийн бэрхшээлтэй болж байна. Одоогийн хүүхдүүд азгүй хүүхдүүд
1 | 0 Хариулах
Зочин [183.177.97.156] 2025/5/27
90-д онд гуниг байсан шүү. Гараж дээр харайж тоглоно, бөглөө түүнэ, үзэж харах юм байхгүй. Одоо бол үр хүүхдүүддээ анхаарч чадвал хамаагүй их боломжтой болсон.
1 | 1 Хариулах
Зочин [183.177.97.156] 2025/5/27
Жилд хэдэн хүүхэд мориноос унаж бэртэж, үрэгддэг вэ. Морийг хорих хэрэгтэй. Бас машинд хэдэн хүүхэд ослоор үрэгдэж байна. Машиныг ч хорьцгооё. Явганаас ч бас бэртэж л байгаа. Алхахыг бас хоривол ямар вэ.
1 | 3 Хариулах
Зочин [202.21.115.186] 2025/5/27
Хориглох хэрэгтэй. Алхаж явахад маш эрсдэлтэй болсон.
7 | 0 Хариулах
Зочин [202.131.233.190] 2025/5/27
Түгжрэлд ядаргаатай юмнууд сүлжээд дургүй хүргээд байдаг шүү! Зүгээр бүгдээрээ л түгжрий!
1 | 0 Хариулах
Зочин [66.181.191.26] 2025/5/27
HORIGLOH HEREGTEI
5 | 0 Хариулах
Зочин [139.5.217.239] 2025/5/27
Коммунист сэтгэхүйтэй аалзнууд. Юм л бол хорино гэх юм.
1 | 1 Хариулах
Зочин [202.9.47.52] 2025/5/27
Хохино мэдрэлүүд.
1 | 0 Хариулах
зочинзочин [139.5.218.34] 2025/5/27
Монголд тохирохгүй.
3 | 0 Хариулах
Зочин [183.177.97.156] 2025/5/27
Монголд зам дээр түгжрээд өдөр бүр хоёр цагаа үрж байх нь тохирно. Угаасаа бүтээмжгүй улс тиймаа
1 | 0 Хариулах
Зочин [202.126.93.45] 2025/5/28
Яагаад гэвэл зориулалтын зам алга,
0 | 0 Хариулах