Улаанбаатар метро төслийн бүтээн байгуулалтын ажлын гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулах олон улсын нээлттэй тендерийн эхний шатанд долоон улсын 27 оролцогч оролцож, материалаа ирүүлсэн талаар дөрөвдүгээр сард мэдээлж байв. Метротой болох төсөвт өртөг нь 8,174,309,100,000/Найман их наяд гаруй/төгрөг бөгөөд орон нутгийн төсвийн хөрөнгөөс гаргана.
Харин дараагийн шатны тендерийг хэзээ зарлах тухайд НЗДТГ-ын хэвлэлийн хэлтсээс "Улаанбаатар метро төслийн нээлттэй тендерийн хоёрдугаар үе шатыг 27 оролцогч дунд зарлахаар бэлтгэл ажлыг ханган ажиллаж байгаа"-г мэдээллээ.
Одоогийн байдлаар метро төслийн санхүүжилтийг шийдвэрлэх чиглэлд олон улсын байгууллагуудтай хэлэлцээ хийх, байгаль орчин, нийгэмд үзүүлэх нөлөөллийн үнэлгээг олон улсын зөвлөхүүдийн хамт боловсруулах ажлыг эхлүүлж, нөлөөллийн ерөнхий үнэлгээний дүгнэлт гаргуулах ажлыг зохион байгуулж байгаа аж.
Метро төслийн төсөв 1.3 тэрбум ам.доллар байсан бол ТЭЗҮ-ээрээ 2.4 тэрбум ам.доллар болж нэмэгдэж, үүний 15%-ийг нийслэлээс, үлдсэн санхүүжилтийг олон улсын зах зээлээс босгох гэнэ.
Найман их наяд төгрөгөөр Улаанбаатар хотын метрог барих нэгдүгээр шатны тендерт хүсэлтээ ирүүлсэн гадаад, дотоодын 27 компани:
Улаанбаатар хотын метро нь Толгойтоос Амгалан чиглэлд нийт 15 өртөөтэй, нэг депо бүхий 19.4 км, цагт 17,200 зорчигч тээвэрлэхээр тооцоолжээ. Ингэснээр авто замын сүлжээний хөдөлгөөний эрчим 10%, дундаж хурд 18%-аар өсөж, иргэд автобусаар 45 минутад явах зайг метрогоор 15 минутад туулах нөхцөл бүрдээд зогсохгүй өртөө орчимд жижиг, дунд бизнес эрхлэгчдийг дэмжих шууд нөлөөллийг үзүүлэх үр дүн шинэчилсэн ТЭЗҮ-ээр гарчээ.
Хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд (Телевиз, Радио, Social болон Вэб хуудаснууд) манай мэдээллийг аливаа хэлбэрээр бүрэн ба хэсэгчлэн авч ашиглах хориотой ба зөвхөн зөвшилцсөн тохиолдолд эх сурвалжийг (ikon.mn) дурдах замаар ашиглах ёстойг анхаарна уу!