ХУУЧИРСАН МЭДЭЭ: 2022/09/08-НД НИЙТЛЭГДСЭН

Нийслэлд байгаа машины тоо 8 км/цагийн хурдтай зорчих хамгийн доод хязгаараас 3 дахин их байна

Р.Оюун
2022 оны 9 сарын 8
iKon.MN

Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй автомашины тоо 2022 оны наймдугаар сарын эцсийн байдлаар 642,315 болжээ. Энэ нь Монгол Улсад бүртгэлтэй нийт автомашины 55 хувийг эзэлж байна. 

Автомашины импорт цар тахлын жилийг эс тооцвол тасралтгүй өсөж ирсэн. Энэ оны эхний найман сарын байдлаар л гэхэд суудлын 47,662 автомашины импортолсон нь 2021 оны түвшнээс 24%, 2020 оныхоос 32% өссөнийг Гаалийн ерөнхий газраас танилцуулаад буй.  

Графикаас харвал тээврийн хэрэгслийн тоо 2012 онд дугаарын хязгаартай зорчуулах шийдвэр гарснаар 46% огцом өссөнөөс хойш жил тутам өсөлт 50-10%-д тогтмол хэлбэлзэж иржээ.  

  • Улаанбаатар хотын төвлөрлийн бүс дэх автомашиныг нэг эгнээнд шилжүүлэн тооцвол 1,350 км урттай. Энэ замаар тээврийн хэрэгсэл цагт 25 километрээс дээш хурдтай зорчихын тулд 85,783 автомашин л хөдөлгөөнд оролцох боломжтой гэсэн тооцооллыг Нийслэлийн Бодлогын судалгаа шинжилгээний төвөөс гаргажээ. Гэтэл өнөөдөр хөдөлгөөнд оролцож буй тээврийн хэрэгслийн тоо дээрх тооноос 7 дахин хэтэрсэн байна. 
  • Машины тоо 198,610 байхад нэг машин 8 км/цаг-аас доош хурдтай зорчих тооцоо гарчээ. Гэвч энэ даацаас л гэхэд Улаанбаатар хотын автомашины тоо 3 дахин даваад байна. 

Иймд түгжрэлийг бууруулах 36 цогц арга хэмжээний хүрээнд технологи болон эдийн засгийн зарим хөшүүргийг ашиглахаар төлөвлөж байгааг бид танилцуулсан. 

Тухайлбал, нийслэлийн замаар зорчихын тулд Улаанбаатар хотод бүртгэлтэй автомашин километр тутамд 15, орон нутгийн машинаас 45 төгрөгийн хураамж авахаар төлөвлөж байна. 

Мөн RFID буюу радио давтамжийг ашиглах системийг төвийн зургаан дүүрэгт нэвтрүүлж буй. Энэ нь камерын систем биш, харин автомашины зорчилтыг уулзваруудад таних шинэ уншигч бөгөөд энэ хүрээнд тээврийн хэрэгслийн гэрчилгээг цахим болгож, машинуудыг тагтай болгох юм.

Ачилтын системд мөн өөрчлөлт оруулах нь. Эхний удаа дүрэм зөрчвөл сануулаад өнгөрөх бол дараагийн удаа торгоно. Харин дахин зөрчил гаргавал ачиж, журмын хашаанд оруулах бөгөөд журмын хашаанаас тухайн машин "эрүүл" болоод гарна гэдгийг Улаанбаатар хотын авто замын түгжрэлийг бууруулах нэгдсэн төслийн захирал Ч.Батзориг хэлсэн. Өөрөөр хэлбэл, тухайн машины өмнө төлөөгүй байсан торгуулийг бүрэн төлүүлж, оношилгоонд ороогүй байсан бол оруулж, техникийн бүрэн бүтэн байдлыг хангуулсны дараа журмын хашаанаас гаргадаг болох юм байна. 

Дээр дурдсанчлан автомашины тоо Улаанбаатар хотын ачааллаас хэт давсан тул цаашид жилд олгох тээврийн хэрэгслийн улсын дугаарыг хязгаартай болгох хувилбарыг ч ярьж байгаа ажээ. 

Энэ мэдээнд өгөх таны хариулал?
14
Зураг
ЗӨВ, ГОЁ
5
Зураг
ТЭНЭГЛЭЛ
1
Зураг
ХАХА
1
Зураг
ХАРАМСАЛТАЙ
Зураг
ХӨӨРХӨН ЮМ
Зураг
ГАЙХМААР
Зураг
БАХАРХМААР
Зураг
БУРУУ
ИЛГЭЭХ
БОЛИХ
Зураг
Баярлалаа
19 СЭТГЭГДЭЛТЭЙ
0/1000
Эхний
Сүүлийн
Шилдэг
Иргэн [66.181.186.25] 2022/9/11
Тэгээд энийг яавал гоё боломжит зохицуулалтаар хийж болох талаас нь хийгээ ч дээ худлаа баахан тоон статикууд гаргаад элийрээд балайраад байх юм нэг шийдвэр шийдэлд хүрээсээ билээ дээ чааваас
0 | 0 Хариулах
Зочин [153.129.49.207] 2022/9/9
Улаанбаатар хот 2009 оноос хойш хойш ердөө Зайсан, Яармаг, Хануул дүүрэгт л хүрээгээ тэлсэн. Түгжрэлийн гол шалтгаан нь дугаарын хязгаарлалт мөн ч гэсэн дугаарын хязгаарлалтыг хийх болсон үндсэн гол шалтгаан нь хот тэлэлт удаашралтай, барилга байгууламж орон сууцууд улам дотогшоо шигүү баригдаж эхэлснээс болсон. Энэ асуудлыг цогцоор нь шийднэ гэвэл улсын сургууль болон яамдын байруудыг хотоос гаргаж Налайх, Био, Тэрэлж зэрэг алслагдсан дүүргүүд рээ гаргах ганц л зам бий. Харамсалтай нь дарга нар өөрсдөө тэгж хол явах дургүй. Нэг ёсондоо нойрондоо харам шахуу хүмүүс байдагтай л холбоотой. дээр нь манай БОАЖЯ гэж нэг хотыг тойруулаад баахан газруудыг орж болохгүй гарч болохгүй гээд тусгай газар гээд өмчилчихсөн. Үйлдвэр барья гэхээр газрыг нь өгдөггүй. Газрын алба нь зөвшөөрлийг нь өгөөд Төв аймгаас захирамжыг нь гаргуулаад үйлдвэрээ барья гэхээр БОАЖЯ-с хэдэн нөхдүүд ирээд хориглочихдог. Үр дүнд нь хот дотроо л үлддэг. Түгжрэл нэмэгддэг ийм байдалтай л бид 20н жил явж ирлээдээ
1 | 0 Хариулах
Зочин [66.181.165.44] 2022/9/9
Дарга нар үйлчилгээ хотоос гараад явчихаар дагаад иргэд хөлд нь чирэгдэнэ. Налайх Био орж ажилаа бүтээхүү? үл хөдлөх нэр шилжүүлэх гээд баахан чирэгдэл болно. Нийтийн тээвэрээ хөгжүүлээд автомашины бүх татварыг нэмээд машин унахгүй байхад л маш их зардалтай байдаг болгох хэрэгтэй. Ер нь дэлхийн чиг хандлага тийм л байдаг. Туршигдаад батлагдсан юмийг заавал өөрсөд дээрээ үзэж батлах шаардлага байхгүй уул нь.
0 | 0 Хариулах
Зочин [202.9.40.218] 2022/9/8
Бат-Үүл пиздaгаас болж хоёр машин авсан. Нэг нь нэгдэх өдөр л гарчихаад 6 хоног байрны хажууд үхмэл хөрөнгө болоод зогсож байна. Муугийн хор олонд, могойн цус тэнгэрт гэж үнэн үг шүү. Өгөр толгойтоос болж монголын ардчилал нэр хүндгүй болж сүйрсэн.
1 | 4 Хариулах
Зочин [66.181.165.44] 2022/9/9
Баттулга гэж хулгайчаас чинь болж АН байтугай Монгол улс 10 жилээр ухралт хийсэн шүү.
0 | 0 Хариулах
Зочин [149.34.244.162] 2022/9/8
1км замд хэдэн машин багтахыг тооцоолоод замынхаа багтаамжийг гаргаад шинээр орж ирсэн машинд өгөх дугаарт квот тогтоож өгөх хэрэгтэй.1 жилд 100000 машин орж ирсэн байсан ч 10,000-20,000 машинд л квот олго. машиныхаа дугаарыг дуудлага худалдаагаар олж авдаг Сингапурын туршлага л хэрэгтэй байна. замаа нэмж барьвал квотоо өсгөж болно. Хүн бүр машинтай байх ёстой ч биш. Ниийсслэлийн оршин суугч өндөр татвар төлж амьдраг.Чадахгүй халтуурчид хөдөө малаа малласан нь дээр
4 | 1 Хариулах
Зочин [202.179.18.109] 2022/9/8
Дугаарын хязгаарлалт хийх тусам л машины тоо өснө шүү дээ 46 хувиар өссөн тоо баримт байна.
5 | 0 Хариулах
Уншигч [202.126.90.36] 2022/9/8
Бүх хүн машинтай байсан ч эрх нь билээ.Анхнаасаа тэнэгтэж орон нутгыг хөгжүүлээгүй байж арчаагүйгээс малаа барсан малчдаар хотыг дүүргэж хог болгосон шүү дэ. Ухаантайхан байсан бол өдийд хөдөө орон нутаг хөлөө олчихсон Уб сайхан нийслэл байх байлаа. Даанч гудам гудам байхгүй хүниы наад захын хэрэгцээг хангахгүй хотхон нэртэй сүгнүүд шаваарсаар 2 хүн битгий хэл ганц хүн ч явах боломжгүй нариыхан хонгилтой архи авилгал баас шээсэнд баригдсан өвөлжөө болж!!
6 | 0 Хариулах
Зочин [203.91.119.147] 2022/9/8
iim shiidwer garwal bvgd bvh udur mashinara hudulguund oroltsoh heregtei tur zasgiin 10 jil ywulsan buruu bodlogoos bolson asuudliig irged n vvreh ysgvi ter tusmaa tatwaraa sain tuldug /hvcheer awdag/ ajilchin dawhargad bvr ch nuluuluh ysgvi
3 | 0 Хариулах
Зочин [150.129.140.142] 2022/9/8
Өөрсдийнх нь хорь , гучин жил төрийн хэмжээнд явуулсан бодлогын чинь үр дүн шүү дээ . Одоо өөрсдөө зайлцгаа . Ард түмний кармааруу бас бараа дүрэх санаатай
3 | 0 Хариулах
зочин [202.21.114.170] 2022/9/8
утаа, түгжрэл чинь хэт төвлөрлийн л уршиг шдэ, үүн дээр сүүлийн 30 жилд хотын удирдлага, мэргэжлийн байгууллагууд энэ хотыг хөгжүүлэхийн төлөө юу ч хийгээгүй гэхэд хилсдэхгүй, урт хугацаандаа бол аймгуудыг хөгжүүлэхэд анхаарах хэрэгтэй, харин ойрын хугацаанд бол тэгш сондгой дугаараар явуулахаас эхлээд томоохон зах, худалдааны төв, их дээд сургуулиудыг хотын суурьшлын бүсээс гаргах хэрэгтэй, өөрсдөө газар зохион байгуулалт, хот төлөвлөлт хийж чададгүм бол орос, хятад, япон, солонгосоос мэргэжлийн баг урьж авчраад хийлгэх хэрэгтэй, УБ хот чинь баруун талдаа төв аймгийн аргалант, хойд талдаа батсүмбэр, урд талдаа сэргэлэн, зүүн талдаа эрдэнэ сум хүртэлх хангалттай газартай, дэд бүтэц, нөхцлийг нь хангаад өгвөл 4 уулын дунд ингэж шахцалдахгү байх боломж байна, сайдтай сайдгүй барьж аваад хийвэл ажил зөндөөл бх шиг,.... задда тэгээд улс орноороо авилгад живсний л тод илрэл юмуда......
2 | 0 Хариулах
Зочин [66.181.160.28] 2022/9/8
Ярьж судалсаар байгаад ачаалаа 7 дахин хэтрүүлжээ. Маргаашнаас машинд шинэ дугаар олгохоо зогсоочих. Ороод ирчихсэн машинууд яах вэ гэвэл хасагдсан машины хуучин дугаар ашиглана. Дугаартай ямбийнууд бараг 20-30 хувийг эзэлж байгаа биз.
2 | 0 Хариулах
Уншигч [202.126.90.8] 2022/9/8
Эргүү хотдоо эргүүтээд л бөглөрч эдийн үасаг цаг амь насаараа хохироод л явж байхаас да! Хэн ч монголчуудыг иым заваан юм байнуулчихаад шдрот шиг амьдар гэж шахаагүй шүү лэ!
2 | 0 Хариулах
Zochin [66.181.170.73] 2022/9/8
Өндөр төлбөртэй их дээд сургуулиудын оюутны хөнгөлөлт-г яахаараа улс даадаг юм бэ? Тэгэхээр чинь нийтийн тээвэр нь дампуурах нь аргаггүйш дээ. Их дээд сургууль, хувийн дунд сургуулиудын тусгай зөвшөөрөлд нь оюутан сурагчдаа өөрийн тээврийн хэрэгслэлээр тээвэрлэх шалгуур, шаардлагыг оруулах хэрэгтэй. Хичээлийн эхлэх, тарах цагуудад явдаг автобусаараа оюутан сурагч нь үнэгүй, бусад үед нийтийн тээврээр төлбөртэй явах хэрэгтэй. Өглөө автобусанд 2-хон буудал газарт л оюутан, сурагчид дүүрэн чихээстэй, утсаа гөлрөөстэй явах юм. Их дээд сургуулиуд гаднах зогсоолоо төлбөртэй болгох хэрэгтэй. Хаа хаанаа хэн хэндээ хэрэгтэйш дэ. - Нийтийн тээврийн орлого нэмэгдэнэ. - Үйлчилгээ ч сайжирч, түүгээр үйлчлүүлэх хүмүүсийн тоо нэмэгдэх, машинтай явдаг хүний тоо буурахад ч бага ч гэсэн нөлөөлнө. - Оюутнууд ойрхон газар алхаад эрүүл мэндэд нь ч хэрэгтэй. - Энэ бүхэн чинь эргээд түгжрэлд бага ч гэсэн эерэг нөлөө үзүүлнэ гэж бодож байна. Түүнээс ганц татвар, хураамжаар шийдэх асуудал биш шүү
2 | 0 Хариулах
Зочин [64.119.20.34] 2022/9/8
Километрийг нь яаж тоолох гэж байгаа юм бол ? Нөгөө радио давтамжийг нь гэртээ тайлж хаячаад гараад шаачна биздэ хахах
1 | 0 Хариулах
Зочин [103.161.242.141] 2022/9/8
Дээр дурдсанчлан автомашины тоо Улаанбаатар хотын ачааллаас хэт давсан тул цаашид жилд олгох тээврийн хэрэгслийн улсын дугаарыг хязгаартай болгох хувилбарыг ч ярьж байгаа ажээ. - Энэ харин ёстой зөв санаа байна даа.
2 | 1 Хариулах
Зочин [192.82.85.232] 2022/9/8
дээр нь нэмээд хөдөөний машинууд ороод ирдэг, тэхээр таг суухаас яахав
5 | 0 Хариулах
Нууц [43.242.243.14] 2022/11/6
Тийм тийм
0 | 1 Хариулах
Zochin [202.21.96.212] 2022/9/8
Bugdeeree tugjreh heregtei. Naad ium deeree tom shiidel gargahgui bol butehgui.
2 | 0 Хариулах