Хүн бүрд урлагийг ойртуулах зорилгын хүрээнд IKON.MN шинэхэн урлагийн булангийнхаа эхний нийтлэлээр Монголын уран зургийн хосгүй үнэт таван бүтээлийг цувралаар танилцуулж байгаа билээ. Энэ удаагийн танилцуулах бүтээл бол зураач Н.Цүлтэмийн 1955 онд зурсан "Талын айл" бүтээл юм.
Том дэлгэцээр үзвэл илүү тохиромжтой.
Нийтлэл аудиотой тул та текст унших бол тайлбарын дууг зогсоож болно. Эсвэл тайлбарыг нь сонсонгоо зургаа ажиглаарай. 🔉🎧
Үргэлжлүүлэхийн тулд хажуу тийш гүйлгэнэ үү ➡️
Хөдөлмөрийн баатар, Ардын зураач, Төрийн шагналт, Урлагийн гавьяат зүтгэлтэн Ням-Осорын Цүлтэм /1924-2001 он/
Зотон, тосон будаг 79х159 см
ЗУРГИЙН ТҮҮХ:
Н.Цүлтэм зураач нь Монголын дүрслэх урлагт том үүрэг гүйцэтгэсэн гэдгээрээ алдартай. Тэрбээр Урчуудын эвлэлийн захирал байсан ба уран бүтээлчдийг дэмжиж, Монголын дүрслэх урлагийг мэргэжлийн түвшинд аваачих гэж олон ажлыг хийж байсан. Монгол зураг гэх нэр томьёог Б.Ринчен гуайтай нийлж томьёолсон зэрэг урлаг судлалын талаас дүрслэх урлагт олон боломжуудыг нээж өгсөн байдаг.
Талын айл зургийг зурсан түүх нь нэгэн өдөр зураач хөдөө явж байтал машиных нь дугуй хагарч, дугуйгаа засаж байх явцдаа дээшээ харсан тэр байгалийнхаа өнгө төрхөө зурсан гэж ярьдаг. Иймд уг зураг нь нэлээд доороос харсан өнцгөөр зурагджээ.
ЗУРГИЙН ТҮҮХ:
Н.Цүлтэм зураач нь Монголын дүрслэх урлагт том үүрэг гүйцэтгэсэн гэдгээрээ алдартай. Тэрбээр Урчуудын эвлэлийн захирал байсан ба уран бүтээлчдийг дэмжиж, Монголын дүрслэх урлагийг мэргэжлийн түвшинд аваачих гэж олон ажлыг хийж байсан. Монгол зураг гэх нэр томьёог Б.Ринчен гуайтай нийлж томьёолсон зэрэг урлаг судлалын талаас дүрслэх урлагт олон боломжуудыг нээж өгсөн байдаг.
Талын айл зургийг зурсан түүх нь нэгэн өдөр зураач хөдөө явж байтал машиных нь дугуй хагарч, дугуйгаа засаж байх явцдаа дээшээ харсан тэр байгалийнхаа өнгө төрхөө зурсан гэж ярьдаг. Иймд уг зураг нь нэлээд доороос харсан өнцгөөр зурагджээ.
ЗОХИОМЖ БОЛОН ОНЦЛОГ:
Зураач өөрийнхөө харж байсан өнцгөөсөө тэмээ, гэр, машин, хязгааргүй харагдах үүлс, хөхрөн харагдах уулсаар дамжуулан энэ бүтээлд европын уран зургийн алслалтын онолыг чадмаг гаргаснаараа Монголын уран зурагт тодоор тэмдэглэгддэг юм.
Мөн арванхоёрхон өнгө байдгийг зураач өөрөө хольж өнгө тавьдаг. Чийгтэй, хуурай орчин болон зураачийн мэдрэмжээс шалтгаалж өнгөнүүд өөр өөр гардаг. Энэ бүтээлд бодит өнгийг гаргаж ирж чадсан учраас талын айлын уур амьсгалыг өгч, жинхэнээсээ тухайн талын айлд очсон мэт эсвэл гэрэл зураг шиг харагдах нь ч бий.
ЗОХИОМЖ БОЛОН ОНЦЛОГ:
Зураач өөрийнхөө харж байсан өнцгөөсөө тэмээ, гэр, машин, хязгааргүй харагдах үүлс, хөхрөн харагдах уулсаар дамжуулан энэ бүтээлд европын уран зургийн алслалтын онолыг чадмаг гаргаснаараа Монголын уран зурагт тодоор тэмдэглэгддэг юм.
Мөн арванхоёрхон өнгө байдгийг зураач өөрөө хольж өнгө тавьдаг. Чийгтэй, хуурай орчин болон зураачийн мэдрэмжээс шалтгаалж өнгөнүүд өөр өөр гардаг. Энэ бүтээлд бодит өнгийг гаргаж ирж чадсан учраас талын айлын уур амьсгалыг өгч, жинхэнээсээ тухайн талын айлд очсон мэт эсвэл гэрэл зураг шиг харагдах нь ч бий.
Хамтран ажилласан: Монголын Уран Зургийн Галерей
Тайлбарыг: Уран Зургийн галерейн сан хөмрөгч, урлаг судлаач Б. Мөнгөнчимэг
Гэрэл зургийг: MPA.MN Т.Анар
Нийтлэлийг: IKON.MN М.Батчимэг