Харилцаа Холбооны Зохицуулах Хороо (ХХЗХ)-ноос бэлтгэсэн Телевизийн салбарын зах зээлийн талаарх судалгаанаас зарим мэдээллийг түүвэрлэн танилцуулж байна.
Улсын хэмжээнд тусгай зөвшөөрөлтэй 156 телевиз, эдгээрээс өргөн нэвтрүүлгийн 83, төрөлжсөн хөтөлбөртэй 73 суваг болон 50 гаруй тооны олон суваг дамжуулах оператор компани байна.
Нийт үзэгчийн 60 хувийг Өргөн нэвтрүүлгийн сувгууд, үлдсэн 40 хувийг 50 орчим кабелийн сувгууд эзэлж байна.
Үзэгчийн зах зээлд доод тал нь 2 хувь эзэлж буй телевизүүдийг эрэмблэн харвал:
Медиа зар сурталчилгааны зах зээлийн орлогод телевизийн сурталчилгааны эзлэх хувь хамгийн өндөр (61 хувь), тогтвортой хадгалагдаж буйг онцолсон байна.
Салбарын орлогыг тооцоолохдоо 1-т телевизүүдээс анкет авах хэлбэрээр, 2-т 2017 оны сурталчилгааны мониторингийн мэдээлэл болон үнийн саналд үндэслэн, 3-т зар сурталчилгаа нийлүүлэгчээс авсан судалгааны дүнд үндэслэн гаргажээ.
Телевизүүдээс авсан
анкет
Мониторинг,
2017 онд
Сурталчилгаа нийлүүлэгчээс
авсан анкет
Телевизүүд сурталчилгааны нэрлэсэн үнээсээ дунджаар 40 хувиар бага үнээр сурталчилгаа авдаг, нийт борлуулалтын орлогын 20 орчим хувийг бартер эзлэдэг байна.
нийт ТВ | Өргөн нэвтрүүлгийн | Кабелийн | |
Үнийн саналаас хямдардаг дундаж хувь | 42.57% | 45.56% | 41.54% |
Арилжааны цагийн борлуулалтад бартерийн эзлэх хувь | 24.21% | 22.43% | 24.86% |
Эх сурвалж: ХХЗХ-ны мэдээ сэтгүүл, №21 (27)